Web Analytics
У Харкові знов затвердили тарифи на проїзд в електротранспорті | MediaPort

Виконавчий комітет Харківської міської ради перезатвердив тарифи на проїзд в метро, трамваях і тролейбусах.

Як повідомляє кореспондент «МедіаПорта», відповідні рішення члени виконкому прийняли сьогодні на черговому засіданні. Тарифи набудуть чинності з дня публікації. 

Необхідність затвердження тарифів на рівні 6 грн в трамваях, тролейбусах та 8 грн в метро, що стягуються і зараз, обумовлюється тим, що проекти «набули характеру регуляторного акту і пройшли усю відповідну процедуру», сказав заступник міського голови Михайло Фатєєв.

«У рішенні, що приймалося, не було визначеного кола осіб… В тому рішенні не йшлося про суб’єктів господарювання, в тому рішенні, що сьогодні пропонується, пропонується встановити тариф для юридичних осіб, тобто суб’єктів господарювання…Таким чином рішення набуло ознак регуляторного акту», — сказав Фатєєв.

За словами Фатєєва, протягом місяця до міськради надійшло 12 зауважень, на кожне з яких направлено відповідь.

Нове у рішенні виконкому: «для юридичних осіб». Скріншот рішення щодо тарифів у наземному транспорті (аналогічне формулювання — у рішенні про метро за тарифом 8 грн).
Нове у рішенні виконкому: «для юридичних осіб». Скріншот рішення щодо тарифів у наземному транспорті (аналогічне формулювання — у рішенні про метро за тарифом 8 грн).

«Є заключення Державної регуляторної служби, підписане головою Державної регуляторної служби, що рішення одне та інше, яке приймалося у лютому, не має ознак регуляторного акту. І вони їх дійсно не мають. У подальшому в ході реалізації цих рішень, до нас, до міського голови, звернулися комунальні підприємства, Харківський метрополітен і підприємства наземного електричного транспорту, з проханням встановити тарифи для продажу платіжних засобів юридичним особам. Тобто підприємствам, суб’єктам господарювання. Був підготовлений проект рішення, в якому в тому числі затверджувався тариф для продажу платіжних документів, проїзних, юридичним особам…», — пояснив після засідання Фатєєв. 

До прийняття рішення у лютому комунальні підприємства питання, озвучені Фатєєвим, не ставили, зазначає заступник мера. 

— Чому це питання виникло зараз? 

«Я не знаю, з якої причини виникло у підприємств таке питання, але вого виникло. Якщо закуповує квитки громадянин, тариф для нього встановлений. Якщо закуповує юридична особа, тариф для продажу юридичній особі не був встановлений. Сьогодні стало необхідно встановити, і він був встановлений», — сказав Фатєєв.

На питання, як це виглядає в реальності — приміром, чи йдеться про ситуацію, коли підприємства закуповують квитки або картки у КП — Фатєєв сказав: «Це ви питайте у підприємств». 

З судовим процесом, де представники «Харківського антикорупційного центру» оскаржують рішення про підвищення тарифів, виникнення питання не пов’язане, наголошує Фатєєв: «Яким судовим процесом? Поставте це питання до підприємств. З жодним рішенням суду це не пов’язано. Це пов’язане з проблемою, яка виникла у підприємств». 

Чи пов’язане рішення з запровадженням Е-ticket, Фатєєв відповісти не зміг. 

У квітні, коли міськрада повторно винесла на обговорення питання про тарифи, кореспондент «МедіаПорта» питав у заступника Харківського міського голови з питань інфраструктури Євгена Водовозова, чому це відбувається. Відповідати по суті він відмовився, пославшися на те, що документи готував інший профільний заступник, з питань економіки, Михайло Фатєєв.  

Сьогодні Водовозов каже: необхідність винесення питання обумовлена змінами законодавства і новою організацією роботи. 

«Ми переходимо на систему безконтактних карток, абсолютно інша система оплати відбувається. У нас виникають інші взаємовідносини з юридичними особами. Будь-яка юридична особа може заключити договір і оплатити три поїздки, десять поїздок, скільки вважає за потрібне. Для цього потрібно було затвердити тариф. Підприємства тоді не ініціювали, а стикнулися з цією ситуацією в процесі роботи». 

—  Ви теж тоді (у лютому) не розуміли? 
— Це питання господарчої діяльності. У них виникла необхідність. Але при такій необхідності треба пройти процедуру регуляторного акту.
— Тобто це не такий хитрий спосіб, у зв’язку із судовим процесом, що відбувається, перезатвердити тарифи.
Зовсім ні.
— Я вперше бачу за всю історію затвердження тарифів на виконкомі формулювання: «для юридичних осіб». 
— Змінилася організація роботи! Ми переходимо у новий закон про електронний квиток. З цим раніше ніхто не працював. Ми ж теж навчаємося. Комунальні підприємства офіційно звернулися. 
— У квітні я ставила питання вам, ви тоді сказали, це все до Фатєєва. А тепер ви кажете, що це підприємства звернулися…  
— У мене була з вами розмова проста: ми вникали і розбиралися. Я не відповідав, тому що я не збирався взагалі це питання обговорювати. Була інша тема розмови.

Підвищений тариф у 8 грн для метро і 6 грн для трамваїв та тролейбусів вперше затвердили 6 лютого. 7 лютого тарифи набули чинності. 

15 лютого «Харківський антикорупційний центр» оскаржив рішення. 19 лютого суд задовольнив заяви позивача і призупинив дії рішень виконкому до розгляду справи по суті (станом на сьогодні рішення ще не винесене). Наступного дня виконком затвердив рішення у новій редакції, встановивши тарифи на тому ж рівні, але додавши пункт про підготовку пропозицій щодо встановлення динамічних тарифів. 

У квітні на сесії депутат Харківської міської ради і один з членів «Харківського антикорупційного центру» Ігор Черняк заявляв, що винесення питання на виконком втретє свідчить про те, що представники міськради визнають посилання на рішення виконкому «у новій редакції» незаконним і ймовірно передбачають поразку у суді: «Тобто виконком Харківської міськради для затвердження або перезатвердження цих тарифів вибрав ту процедуру, яка передбачена законом, і пішов за цією процедурою».

Антикорупціонери пропонували примирення міськраді. Представники міськради відмовилися. 

«Те, що стосується судових суперечок, я б не поспішав з такими висновками, які робите ви», — прокоментував тоді слова Черняка Харківський міський голова Геннадій Кернес.