Web Analytics
Три роки з дня катастрофи Ан-26 на Харківщині: суд досі не дійшов розгляду справи по суті | MediaPort

З січня 2022 року, коли закінчилося досудове розслідування провадження про катастрофу літака Ан-26Ш під Чугуєвом, у справі кілька разів змінювалися суди. Нині провадження у Київському райсуді Полтави, де понад пів року триває підготовче засідання. 

Про це «МедіаПорту» розповів представник потерпілих Віталій Погосян. Він вбачає у ситуації, що склалася, ознаки затягування процесу з боку захисту. 

«Востаннє адвокат одного з обвинувачених написала клопотання, що вона захворіла. Тут, знаєте, така вже адвокатська гра», — припускає представник потерпілих.

«Я думаю, достатньо грошей у того ж Дроздова (одного з шести підозрюваних, екскомандувача Повітряних сил — ред.), інших генералів, полковників [найняти адвокатів]. Тим більше суд надав можливість і адвокатам, і обвинуваченим брати участь в режимі відеоконференції. Можна і з дому, якщо адвокат на лікарняному, тим більше справа гучна, потерпілі приїжджають постійно», — говорить адвокат.

Захист одного з підозрюваних — Олександра Жука — заявив клопотання про повернення обвинувального акту. На думку Погосяна, з незрозумілих формальних причин. Це клопотання ще не розглянули. 

У справі про катастрофу Ан-26 — понад 60 томів
У справі про катастрофу Ан-26 — понад 60 томів

За словами представника потерпілих, обвинувачені на засідання не зʼявляються. Усі, крім Дроздова, проходять військову службу. 

«Вони також заявляли клопотання про припинення у зв’язку з проходженням військової служби, однак це питання поки також не розглянуто. Один Дроздов не проходить зараз військову службу, він є на сьогодні радником РНБО», — сказав Погосян, посилаючись на матеріали справи.

Він упевнений, що підозрювані не уникнуть відповідальності. 

«Немає такого, що за спливом часу справу буде припинено. Там не втекти від відповідальності. Однак, я не знаю, для чого це затягування потрібно, що вони від цього виграють. Можливо, вони на щось сподіваються, що їх хтось захистить [у воєнний час] і таке інше. Але загинули люди в мирний час, під час тренувального польоту», — нагадує представник потерпілих.

Погосян сподівається, що суд закінчить підготовче засідання у жовтні.

«Коли вийдемо в судове [по суті], будемо намагатися, щоб частіше призначали засідання, хоча б графік якийсь склали», — говорить представник потерпілих.

За його словами, цього прагнуть родичі загиблих у катастрофі курсантів.

«У справі дуже багато матеріалів. Я думаю, 3-4 засідання щонайменше буде допит потерпілих. Понад 60 томів кримінального провадження, кожен з яких потрібно буде вивчати. Плюс є розширені експертизи», — каже представник потерпілих.

На думку Погосяна, якщо суд призначить принаймні 2-3 засідання на місяць, розгляд справи зможе завершитися протягом року. 

Продовжити підготовче засідання мають 11 жовтня.


Військовий літак Ан-26 розбився 25 вересня 2020 року під час тренувального польоту поблизу Чугуєва, загинули 26 людей: 19 курсантів та сім членів екіпажу. Комісія з розслідування причин катастрофи назвала серед факторів, що призвели до падіння літака, несправності у системі управління лівого двигуна, людський фактор, серйозні порушення в організації польотів.

Внаслідок катастрофи під Чугуєвом 25 вересня 2020 року загинули 26 людей
Внаслідок катастрофи під Чугуєвом 25 вересня 2020 року загинули 26 людей

У справі пів сотні потерпілих (включно з уцілілим курсантом В’ячеславом Золочевським) та шестеро підозрюваних: Сергій Дроздов, екскомандувач Повітряних сил; Вячеслав Глазунов, екскомандир військової частини А4104; Олександр Жук, екскерівник польотів частини А4104; Олександр Вовк, ексзаступник командира частини А4104; Роман Куценко, заступник командира частини А4104 з льотної підготовки; Олександр Турінський, колишній т. в. о. начальника ХНУПС ім. Кожедуба. Підозрюваним загрожує 15 років ув’язнення. 

«Кримінальні правопорушення, вчинені Командувачем ПС ЗСУ та начальником ХУПС, кваліфіковані за ч. 3 ст. 425 КК України (недбале ставлення до військової служби), колишнім командиром військової частини та його двома заступниками — ч. 3 ст. 425 та ст. 416 КК України (порушення правил польотів або підготовки для них), колишньому керівнику польотів — за ст. 416 КК України», — повідомляли в Офісі генпрокурора. 

14 січня справу про авіакатастрофу передали до суду Чугуєва, надалі підсудність змінювалася.