Як покращити роботу електротранспорту: антикорупціонери звернулися до міськради
Представники громадської організації «Харківський антикорупційний центр» пропонують провести громадські слухання щодо тарифів та аудит і відтермінувати підвищення вартості проїзду.
Зауваження та пропозиції щодо проекту рішення виконкому Харківської міськради про встановлення тарифів на послугу перевезення пасажирів метрополітеном, який було опубліковано 9 квітня, «Харківський антикорупційний центр» направив до міської ради 6 травня.
Що пропонують в «Харківському антикорупційному центрі» щодо метро:
1. Комунальному підприємству «Харківський метрополітен» та виконавчому комітету Харківської міськради організувати проведення громадських слухань щодо встановлення нового тарифу.
2. Запровадження механізму динамічних тарифів, який передбачає зменшення вартості однієї поїздки в залежності від розміру одноразового поповнення безконтактної електронної картки.
3. Запровадження мораторію на підвищення вартості тарифів на проїзд до проведення незалежного аудиту фінансово-господарської діяльності КП «Харківський метрополітен» за останні три роки.
4. До введення в дію нових тарифів — наголошуємо, що мають бути опубліковані аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності та річні звіти керівника за останні три роки.
5. Обов’язкове проведення метрополітеном закупівель товарів, послуг та робіт від 50 тис. грн через процедуру відкритих торгів в системі публічних закупівель ProZorro.
6. Уникати укладення прямих договорів між КП «Харківський метрополітен» та тими юридичними або фізичними особами, які стали фігурантами кримінальних проваджень.
7. З метою компенсації пасажирам збитків, спричинених застосуванням тарифу, який призупинив суд, відтермінувати (відкласти у часі) вступ у силу нового тарифу на кількість календарних днів, що дорівнює кількості календарних днів, які минули з 7 лютого 2019 року до моменту затвердження виконкомом Харківської міської ради нового тарифу.
8. Виконавчий комітет Харківської міської ради має визнати необхідність в подальшому дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час підготовки проекту, оприлюднення та прийняття рішень щодо встановлення тарифу.
9. Просимо надати детальний перелік сторонніх організацій, вартість на послуги яких зросла за останній календарний рік в 3,6 рази.
«Харківський антикорупційний центр» також висунув низку пропозицій, які безпосередньо не стосуються тарифної політики:
- Запровадити систему зворотного відліку до прибуття наступного поїзду.
- Запровадити можливість оплати проїзду банківською картою (технологія PayPass). (Торік у міськраді обіцяли, що згодом передбачать можливість оплати банківською карткою системи Mastercard, Visa — ред.)
- Нанести спеціальну розмітку на платформах із позначенням місць, де розташовані двері вагонів поїздів, які прибувають на станцію.
- Обладнати вагони ремінними поручнями.
- Запровадити цілодобову роботу всіх підземних переходів.
- Розмістити мапи метрополітену із прив’язкою до наземного транспорту.
- Розмістити тактильні мапи метрополітену для людей зі слабким зором.
Що пропонують представники громадськості щодо тарифів на проїзд у трамваях і тролейбусах:
1. Пропонуємо трамвайним і тролейбусним депо та виконавчому комітету Харківської міськради організувати проведення громадських слухань щодо встановлення нових тарифів.
2. Пропонуємо запровадження механізму динамічних тарифів.
3. Пропонуємо запровадження мораторію на підвищення вартості тарифів на проїзд до проведення незалежного аудиту фінансово-господарської діяльності трамвайних та тролейбусних депо за останні три роки.
4. До введення в дію нових тарифів — наголошуємо, що мають бути опубліковані аудиторські висновки щодо річної фінансової звітності за останні три роки трамвайних та тролейбусних депо, а також опубліковані річні звіти керівників.
5. Пропонуємо обов’язкове проведення трамвайними та тролейбусними депо закупівель товарів, послуг та робіт від 50 тис. грн через процедуру відкритих торгів в системі публічних закупівель ProZorro.
6. Пропонуємо уникати укладення прямих договорів між трамвайним/тролейбусним депо та тими юридичними або фізичними особами, які стали фігурантами кримінальних проваджень.
7. Пропонуємо з метою компенсації пасажирам збитків, спричинених застосуванням тарифів, які призупинив суд, відтермінувати (відкласти у часі) вступ у силу нового тарифу на кількість календарних днів, що дорівнює кількості календарних днів, які минули з 7 лютого 2019 року до моменту затвердження виконкомом Харківської міської ради нових тарифів.
8. Виконавчий комітет Харківської міської ради має визнати необхідність в подальшому дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» під час підготовки проекту, оприлюднення та прийняття рішень щодо встановлення тарифів.
Наразі триває судовий розгляд «тарифних справ» за позовами «Харківського антикорупційного центру». Чергові засідання по суті мають відбутися наступного тижня.
Виконком планує перезатвердити тарифи на проїзд в метро, трамваях і тролейбусах 22 травня. Зауваження та пропозиції приймають в письмовому вигляді до 9 травня за адресою: Харків-61003, пл. Конституції, 7, кім. 61.
До підвищення у лютому вартість проїзду в метро складала 5 грн, в трамваях і тролейбусах — 4 грн. Нині — 8 і 6 грн відповідно.