Стало відомо, якого покарання для Зайцевої та Дронова просить обвинувачення
10 років ув’язнення і три роки позбавлення правом керування транспортом просять прокурори для обох обвинувачених у справі про ДТП на Сумській Олени Зайцевої та Геннадія Дронова.
Про це сьогодні під час судових дебатів заявив прокурор Максим Блохін, повідомляє кореспондент «МедіаПорту» з судової зали.
«Аналізуючи свідчення Олени Зайцевої, сторона обвинувачення не може погодитися з тим фактом, що вона визнала свою провину у вчиненому правопорушенні, оскільки під час судового слідства на численні запитання учасників процесу під час їх допиту щодо кольору світлофору в момент перетинання перехрестя, вона постійно ухилялась від відповіді, а саме це, на нашу думку, було б визнанням. Оскільки у нас є і експертизи, і свідчення свідків, які вказували на те, що саме на червоне світло вона перетинала перехрестя. Вона визнала свою вину у наслідках, на нашу думку. А це вже не визнання вини, а каяття», — заявив Блохін.
«З урахуванням доказової бази, свідчень потерпілих, свідків, експертів та відеозаписів, сторона обвинувачення вважає, що провина обох обвинувачених доведена у повному обсязі. Відповідно, до ст. 66 Кримінального кодексу України обставиною, яка пом’якшує покарання підозрюваної Зайцевої є щире каяття, яке виразилось у відшкодуванні збитків завданих збитків ряду заявлених потерпілих», — заявив прокурор.
Відео UA: Харків
Таких обставин відносно Дронова не встановлено. Відносно обох учасників ДТП не встановлено обставин, що обтяжують провину.
«Сьогодні ми судимо Зайцеву Олену та Геннадія Дронова. Але я хочу зазначити, що не ця судова інстанція для них буде вирішальною. Навіть не апеляційна ланка та Верховний Суд. На них ще чекає суд Божий, на якому доведеться відповісти за все. Як державний обвинувач сьогодні я виступаю не тільки від імені держави та присутніх у залі суду потерпілих, які прагнуть суворого покарання підсудним, але і від імені тих, хто вже ніколи не буде поряд зі своїми близькими. Тих, кого обвинувачені своїми діями позбавили життя. Ніякий вирок суду, яким би він не був суворим, не поверне батькам їх дітей, а близьким не зменшить горе, яке прийшло до їх родин», — заявив прокурор.
«На підставі викладеного прошу суд визнати винними Зайцеву Олену Олегівну та Дронова Геннадія Олексійовича у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 286 ККУ, та призначити кожному покарання у вигляді позбавлення волі строком на 10 років, із позбавленням права керувати транспортними засобами строком на три роки. Цивільні позови потерпілих задовольнити у повному обсязі…», — заявив Блохін.
Прокурор Валерій Бухан під час дебатів висловив думку, що у суду є всі підстави для ухвалення обвинувального вироку з максимальним покаранням для обох обвинувачених попри наявність пом’якшувальної обставини щодо Зайцевої.
«Враховуючи жахливі наслідки скоєного обвинуваченими злочину, сторона обвинувачення вважає, що ніякі пом’якшувальні обставини та дані щодо осіб обвинувачених не можуть знизити ступінь тяжкості вчинення злочину, тому обвинуваченим слід призначити максимальне покарання, передбачене санкцією ч. 3 ст. 286 ККУ у виді 10 років позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами строком на три роки», — заявив Бухан.
На сьогоднішньому засіданні також виступили потерпілі Світлана Вініченко, мати загиблого у ДТП Олександра Євтєєва, та Юрій Фабріс, який втратив в аварії сестру і племінницю.
Судові дебати продовжаться 11 лютого.
Читайте текстову трансляцію засідання.
Дорожньо-транспортна пригода на перехресті вулиці Сумської та провулку Мечнікова сталася 18 жовтня 2017 року. Внаслідок зіткнення Lexus Олени Зайцевої та Volkswagen Touareg Геннадія Дронова загинули шестеро пішоходів, ще шестеро людей отримали травми. Потерпілими у справі визнані 12 людей: постраждалі під час ДТП, родичі загиблих.
Судовий розгляд розпочався у лютому 2018-го: підготовче засідання у справі відбулося рівно рік тому, 6 лютого.
Хроніка подій: від моменту ДТП до початку судового розгляду
Олену Зайцеву та Геннадія Дронова обвинувачують за ч. 3 ст. 286 Кримінального кодексу України (порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, яке призвело до загибелі кількох осіб).
Згідно з обвинувальним актом, Зайцева порушила вимоги п.п. 8.7.3 (ґ) та (е), 8.10, 8.11 та 12.4 Правил дорожнього руху України: «…з перевищенням дозволеної швидкості для руху у населеному пункті, а саме зі швидкістю не менше 80 км/г, діючи необережно, проявила злочинну самовпевненість, не вжила своєчасних заходів для зменшення швидкості руху транспортного засобу аж до його зупинки, при включенні для неї жовтого, а потім червоного забороняючих ух сигналів світлофору, в’їхала на перехрестя, де трапилось зіткнення…».
Дронов, за даними обвинувачення, порушив вимоги п.п. 8.7.3 (є)*Під час повторного допиту експертів сьогодні, 6 лютого, цей підпункт був уточнений. , 8.10 та 10.1 ПДД: «…зупинився перед зазначеним перехрестям за світлофором на забороняючий рух червоний сигнал світлофора. Після чого, діючи необережно, проявивши злочинну самовпевненість, відновив рух авомобіля на забороняючий рух транспортних засобів червоний та жовтий сигнал світлофора та почав перетинати перехрестя […] Перед початком руху Дронов Г. О. не переконався у безпеці своїх дій, проявив неуважність, своєчасно не виявив небезпеку у вигляді автомобіля Lexus […], не вжив заходів для зменшення швидкості аж до зупинки транспортного засобу…».
Стаття 286 ККУ передбачає покарання від 5 до 10 років позбавлення волі з позбавленням права керувати транспортними засобами до трьох років. У поданому до суду обвинувальному акті обставини, що пом’якшують вину Зайцевої, були сформулювані так: «щире каяття та добровільне часткове відшкодування завданого збитку потерпілим».
Читайте також:
- «Факт вживання опіатів»: як допитували експертів-токсикологів у справі про ДТП на Сумській
- «Вона була у цьому світі»: що розповіла нарколог у справі про ДТП
- ДТП на Сумській і нова експертиза: чому прокурори проти
- Відвід експертів: п’ять тезисів захисту Дронова
- Суд відмовив захисту Дронова у повторному відводі експертів: чому не встановили швидкість Lexus
Читайте MediaPort в Telegram