Зеленський хоче ліквідувати ОАСК: пропозиції президента і реакція суду
Президент Володимир Зеленський вніс до парламенту законопроєкт щодо ліквідації Окружного адміністративного суду Києва.
Про внесення законопроєкту 13 квітня повідомили в Офісі президента.
«Президент Володимир Зеленський вніс до Верховної Ради як невідкладний проект Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва», — йшлося у заяві ОПУ.
У відомстві зазначили, що за ч. 2 ст. 125 Конституції України суд утворюється, реорганізується та ліквідується законом, проект якого вносить до Верховної Ради глава держави (після консультацій з Вищою радою правосуддя).
«У демократичному суспільстві повага й довіра до суду мають бути безумовними. Але там, де вмирає довіра, закінчується й демократія. ОАСК мав достатньо часу, щоб одуматися, подивитися на себе в дзеркало та віднайти там прості речі, які так шукають у ньому суспільство й держава, — справедливість, неупередженість і чесність. Замість цього бачимо чергові скандали з «плівками», корупцію пов’язаних осіб із забитими грошима сейфами та численні сумнівні рішення. Довіра до Окружного адміністративного суду міста Києва втрачена», — прокоментували в ОПУ.
Володимир Зеленський заявив, що ОАСК «так і не зміг повернути довіру до себе, але впорався з поверненням скандалів і дивних рішень, далеких від розуміння справедливості».
«Досить сейфів, набитих мільйонами готівки, у пов’язаних із керівництвом суду осіб або очікування чергових записів скандальних розмов з кабінетів суддів, які думають, що переважують усе в нашій країні. Суд, одним рішенням якого може бути поставлений хрест на будь-якому досягненні держави, будь-якій реформі, буде ліквідований. Сприймайте це як сигнал до будь-якого суду, який зрадив повазі до закону», — заявив президент.
Текст законопроєкту №5369 «про ліквідацію Окружного адміністративного суду Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» вже розмістили на сайті Верховної Ради. У загальних положеннях — три статті:
Стаття 1. Ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва.
Стаття 2. Утворити Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Стаття 3. Територіальна юрисдикція Київського міського окружного адміністративного суду поширюється на місто Київ.
У перехідних положеннях вказано, що після набуття законом чинності ОАСК припиняє здійснення правосуддя. До початку роботи нового Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні ОАСК, розглядатиме та вирішуватиме Київський окружний адміністративний суд.
ОАСК має у 10 робочих днів передати справи до Київського окружного адмінсуду. Звідти їх скерують до Київського міського окружного адміністративного суду, коли він буде створений.
14 квітня законопроєкт направили на розгляд до профільного парламентського комітету.
В Окружному адміністративному суді Києва 13 квітня заявляли, що продовжують працювати у штатному режимі, адже наразі у провадженні суду — майже 45 тис. справ і матеріалів, які «самі себе не розглянуть». Серед них — справи щодо нарахування пенсій та інших соціальних виплат, оскарження рішень податкових органів чи розпоряджень уряду про об’єднання територіальних громад, оскарження рівня прожиткового мінімуму чи змін до правил реєстрації місця проживання тощо.
У заяві також наголошується, що «численні публікації про низький рейтинг довіри населення до судів не відповідають дійсності». Посилаючись на соціологічні дослідження, зокрема опитування Фонду Разумкова, ОАСК вказує, що баланс довіри-недовіри до місцевих судів, -48,5%, значно вище за показники державного апарату (-60,4 %), Верховної Ради (-60,4%), політичних партій (-53,4 %), уряду України (-57,5%) тощо.
«Однак низький рейтинг довіри до вказаних соціальних інституцій не став і не може стати підставою для ліквідації вказаних інституцій. Окремо варто звернути увагу, що низький рівень довіри серед населення до судів в першу чергу викликаний тим, що суди щоденно знаходяться під тиском негативної інформаційної компанії в засобах масової інформації», — додають в ОАСК.
У суді вважають, що головною причиною критики є його особливі повноваження, а саме — розгляд справ щодо центральних органів виконавчої влади.
«Цілком очевидно, вирішення справ, що мали політичне забарвлення, резонувало у суспільстві, оскільки завжди в спорі є сторона, яка не задоволена рішенням. Натомість, більшість таких справ була переглянута як апеляційним, так і Верховним Судом. Резонансні рішення залишались в силі, що свідчить про правильний підхід до вирішення тих чи інших спорів», — мовиться у заяві.
Також зазначається, що судді ОАСК у своїй діяльності «завжди дотримуються закону, з повагою ставляться Конституції України та її приписів». Тому, якщо законопроєкт ухвалять, діятимуть чітко за Конституцією та профільними законами.
Щодо ініціативи Президента України про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва Сьогодні на офіційному…
Опубликовано Окружний адміністративний суд міста Києва Вторник, 13 апреля 2021 г.
Фото на головній: Окружний адміністративний суд Києва/Facebook