У Харкові поїзд в метро перефарбували в кольори, притаманні РЖД
Міський транспорт — муніципальні автобуси, метро, трамваї та тролейбуси — хочуть привести до єдиного кольорового стандарту.
Про це повідомив заступник Харківського міського голови — директор Департаменту будівництва та шляхового господарства Дмитро Липовий.
Він нагадав, що у 2021 році основним кольором для міського транспорту затвердили червоний — з міркувань безпеки на дорогах.
150 раніше придбаних муніципальних автобусів під цей стандарт підходять. Тепер, каже Липовий, його хочуть впровадити й у метро. Під час планового ремонту один з потягів перефарбували — тепер він сирий з червоними та білими деталями. Незабаром оновлений поїзд вийде на Холодногірсько-Заводську лінію.
«Трамваї добре вписуються в це рішення, адже мають червоно-жовте забарвлення. При проведенні поточних робіт з відновлення іншого наземного транспорту вся техніка, зокрема тролейбуси, також буде перефарбована», — зазначив Дмитро Липовий.
Утім, додав він, цей процес буде тривалим.
Як реагують харків’яни
Сірий і червоний кольори характерні для російської залізниці. Поїзди РЖД ходили до українських міст до початку повномасштабного російського вторгнення. Вони прибували й на харківський вокзал — місце, звідки 24 лютого 2022 року та наступні дні через російські обстріли міста були вимушені евакуюватися сотні тисяч людей.
Водночас ці кольори використовуються і на транспорті деяких європейських міст — наприклад, у метро Праги.
Свої думки харків’яни висловлюють у спільноті «Харків для людей», апелюючи здебільшого до вибору кращої кольорової гами або колірної схеми.
- «Проблема ще в тому, що воно і так нагадує північних сусідів, попри те, що воно зроблено так, щоб не нагадувало…»
- «Під Євро-2012 колір транспорту в місті був обраний зелений. Майже усі маршрутки в місті зелені, як і тролейбуси. Вагони метро наполовину зелені, ті що найстарші, напевно. Навіть «новий» низькопідлоговий трамвай зелений. Зелений також є тлом на гербі міста. Але з ініціативи міського голови місто закупило червоно-чорні карсани і тепер, за ініціативи того ж голови, увесь транспорт треба перефарбувати в червоний. Чудесно!»
- «І, до речі. Ну оголосили б конкурс. Це недорого. Отримали б достатньо багато пропозицій. Було б цілком легітимно і верифіковано суспільством. А вийшло знову — як головний захотів. Це дратує якось».
- «У мене два питання: 1) Нахріна? 2) А це точно те, на що потрібно витрачати гроші зараз?»
Деякі питання користувачів під дописом у групі прокоментував Володимир Матяс, заступник директора Департаменту будівництва та шляхового господарства.
«Тут питання не про ініціативу міського голови, а про безпековий момент. Червоний транспорт на відміну від зеленого (наземний) сприймається краще в будь-яку погоду та час доби. А метро у нас — частина транспортної системи, де повинні бути спільні дизайн-коди. Чи ні?» — пише він.
На одну з реплік щодо обраних кольорів Матяс теж відповів питанням: «А Ви, вибачте, дизайнер?» Та рекомендував подивитися на пофарбований поїзд вживу.
Співзасновник Харківського антикорупційного центру Дмитро Булах написав у Facebook, що потяг у нових кольорах — експериментальний варіант.
«Відміняйте зраду. Попитав тут пана Володимира Матяса з профільного департаменту щодо пофарбованого потягу харківського метро. Це поки експериментальний, пілотний варіант. Так, міськрада дійсно працює у напрямку уніфікації кольорового рішення щодо міського транспорту. Але, наскільки я знаю, процес ще не завершений. Потяг — це певний тест. Тому ніхто зараз масово нічого перефарбовувати не буде. P.S. Сам напрямок руху я підтримую, але пропоную знову ж таки зробити цей процес більш відкритим та інклюзивним. Тоді не буде таких проблем», — написав Булах.