У Харкові організували конференцію на тему відбудови: що обіцяє міська влада
Kharkiv Media Hub та Харківський антикорупційний центр транслюють Конференцію «Відбудова Харкова: Влада+Громада».
Програма конференції 16 серпня поділена на три панелі, повідомили організатори:
- Транспорт;
- Зелені насадження;
- Публічні простори.
Незадовго до початку заходу його анонсував Харківський міський голова Ігор Терехов, але сам мер у конференції участі не бере.
У першій панелі від міськради виступив представник Департаменту інфраструктури з сектора електротранспорту Володимир Матяс. Серед іншого представник департаменту сказав, що демонтаж трамвайних ліній у Харкові — помилкове рішення (міський голова Ігор Терехов та профільний з питань транспорту заступник мера Євгеній Водовозов озвучували іншу думку та просували ідею автобусів, електробусів).
«Ми будемо думати, як залучати громадськість, як робити публічні слухання… Ми готові прислуховуватися. Я розумію, що багато помилок було зроблено щодо демонтажу трамвайних ліній і так далі. Треба розуміти, що у нас є ситуація на зараз, і ми не повинні допустити, щоб вона змінилася на гіршу ситуацію», — сказав Матяс.
Артем Сосіпатров, науковець у сфері транспорту, висловив думку, що для початку змін у транспортному питанні Харкова передусім потрібна концепція.
«Треба за законодавством розробляти Стратегію розвитку міста. Але у цієї Стратегії ще раніше має бути концепція. В концепції Стратегії треба прописувати великими рисами: що ми хочемо. Там закладаються підходи: або місто Харків для автівок, або для людей», — сказав Сосіпатров.
Вже на підставі стратегії потрібно розробляти генеральний план, наголосив він.
«Моя мрія: аби у муніципалітеті були такі керівники і фахівці, з якими можна спілкуватися цією мовою в принципі. Коли ми почнемо розмовляти однією мовою, не в тому плані, що вона українська, а однією професійною мовою, тоді буде певна надія», — сказав науковець.
На думку Сосіпатрова, Харкову також потрібен «робочий сайт Харківської міської ради, пристосований до комунікації».
«Зараз на сайті Харківської міськради — дошка шкільна, де написано: «Класна робота» і дата. А має бути інтерактив, вся інформація потрібна про транспорт. Не там десь на якомусь сайті електротранспорту, який нам тулять весь цей час, а на сайті міської раді. Це має бути інтерактивний майданчик для спілкування з муніципалітетом», — упевнений Сосіпатров.
У другій панелі конференції Дмитро Фоменко, архітектор і член робочої групи зі співпраці з британським архітектором Норманом Фостером, висловив думку, що Харкову потрібен «моторчик», який на постійній основі триматиме зв’язок з міською владою з архітектурних питань тощо. З таким «моторчиком» він порівняв архітекторку Ольгу Клейтман.
Учасник дискусії Олександр Меймескул, архітектор і урбаніст, сказав, що питання не у відсутності «моторчиків», а у браку комунікації з боку влади. На його думку, місто може прямо зараз змінити характер і стиль комунікації.
«У Харкові не просто є «моторчики», у Харкові є атомна енергетична станція, якщо скласти всі «моторчики». Це місто з шаленим потенціалом. І фахівці у дуже різних сферах об’єднані у товариства, які одне одного знають, спілкуються кожного дня між собою. Я є в чатах транспортників, які знають напам’ять величезний масив інформації, тримають в голові всі транспортні маршрути міста, рухомий склад, стан колій. І вони цим оперують кожного дня… І в кожній сфері так», — сказав Меймескул.
«Питання в тому, що ці «моторчики» трохи прогальмовують і існують у своїх інформаційних бульбашках, які не добивають до головних каналів. А головні канали, централізовані муніципалітетом, влаштовані таким дивним чином, що в них ще піди щось зрозумій… Питання в тому: як вибудувати здорову комунікацію муніципалітету. Ми маємо змінити модальність того діалогу, який муніципалітет веде з громадою. Він його поки не веде, тому що зараз модальність, в якій муніципалітет спілкується з громадою, така: «Дивіться, ми зробили». Всі питання проголошуються як вже вирішені», — додав він.
На початку заходу представник Департаменту інфраструктури Володимир Матяс заявив, що міська влада перебуває на етапі «реформування структури, системи, діалогів».
«Влада готова слухати і навіть прислухається… Все робилося [раніше] так якось: щоб було. Зараз я бачу, що є можливість це робити зовсім інакше», — сказав Матяс.
Він також сказав, що у міській владі «з’явилися люди, зацікавлені у розвитку міста». Кого він має на увазі, Матяс не уточнив.
Планується, що у третій панелі заходу від міста виступить директор КП «Харківзеленбуд» Олександр Суховєй.
Модераторка заходу Наталя Курдюкова повідомила, що Kharkiv Media Hub готовий стати майданчиком для діалогу між владою і громадою.