Web Analytics
У Харкові організували конференцію на тему відбудови: що обіцяє міська влада | MediaPort

Kharkiv Media Hub та Харківський антикорупційний центр транслюють Конференцію «Відбудова Харкова: Влада+Громада». 

Програма конференції 16 серпня поділена на три панелі, повідомили організатори: 

  • Транспорт;
  • Зелені насадження;
  • Публічні простори.

Незадовго до початку заходу його анонсував Харківський міський голова Ігор Терехов, але сам мер у конференції участі не бере. 

У першій панелі від міськради виступив представник Департаменту інфраструктури з сектора електротранспорту Володимир Матяс. Серед іншого представник департаменту сказав, що демонтаж трамвайних ліній у Харкові — помилкове рішення (міський голова Ігор Терехов та профільний з питань транспорту заступник мера Євгеній Водовозов озвучували іншу думку та просували ідею автобусів, електробусів). 

«Ми будемо думати, як залучати громадськість, як робити публічні слухання… Ми готові прислуховуватися. Я розумію, що багато помилок було зроблено щодо демонтажу трамвайних ліній і так далі. Треба розуміти, що у нас є ситуація на зараз, і ми не повинні допустити, щоб вона змінилася на гіршу ситуацію», — сказав Матяс.

Володимир Матяс представляє Департамент інфраструктури Харківської міськради
Володимир Матяс представляє Департамент інфраструктури Харківської міськради

Артем Сосіпатров, науковець у сфері транспорту, висловив думку, що для початку змін у транспортному питанні Харкова передусім потрібна концепція. 

«Треба за законодавством розробляти Стратегію розвитку міста. Але у цієї Стратегії ще раніше має бути концепція. В концепції Стратегії треба прописувати великими рисами: що ми хочемо. Там закладаються підходи: або місто Харків для автівок, або для людей», — сказав Сосіпатров.

Вже на підставі стратегії потрібно розробляти генеральний план, наголосив він. 

«Моя мрія: аби у муніципалітеті були такі керівники і фахівці, з якими можна спілкуватися цією мовою в принципі. Коли ми почнемо розмовляти однією мовою, не в тому плані, що вона українська, а однією професійною мовою, тоді буде певна надія», — сказав науковець. 

Харкову потрібна концепція, на підставі якої розроблять Стратегію розвитку, каже Артем Сосіпатров
Харкову потрібна концепція, на підставі якої розроблять Стратегію розвитку, каже Артем Сосіпатров

На думку Сосіпатрова, Харкову також потрібен «робочий сайт Харківської міської ради, пристосований до комунікації».

«Зараз на сайті Харківської міськради — дошка шкільна, де написано: «Класна робота» і дата. А має бути інтерактив, вся інформація потрібна про транспорт. Не там десь на якомусь сайті електротранспорту, який нам тулять весь цей час, а на сайті міської раді. Це має бути інтерактивний майданчик для спілкування з муніципалітетом», — упевнений Сосіпатров.

У другій панелі конференції Дмитро Фоменко, архітектор і член робочої групи зі співпраці з британським архітектором Норманом Фостером, висловив думку, що Харкову потрібен «моторчик», який на постійній основі триматиме зв’язок з міською владою з архітектурних питань тощо. З таким «моторчиком» він порівняв архітекторку Ольгу Клейтман

Учасник дискусії Олександр Меймескул, архітектор і урбаніст, сказав, що питання не у відсутності «моторчиків», а у браку комунікації з боку влади. На його думку, місто може прямо зараз змінити характер і стиль комунікації. 

«У Харкові не просто є «моторчики», у Харкові є атомна енергетична станція, якщо скласти всі «моторчики». Це місто з шаленим потенціалом. І фахівці у дуже різних сферах об’єднані у товариства, які одне одного знають, спілкуються кожного дня між собою. Я є в чатах транспортників, які знають напам’ять величезний масив інформації, тримають в голові всі транспортні маршрути міста, рухомий склад, стан колій. І вони цим оперують кожного дня… І в кожній сфері так», — сказав Меймескул. 

Олександр Меймескул каже, що міська влада має змінити стиль комунікації з громадою
Олександр Меймескул каже, що міська влада має змінити стиль комунікації з громадою

«Питання в тому, що ці «моторчики» трохи прогальмовують і існують у своїх інформаційних бульбашках, які не добивають до головних каналів. А головні канали, централізовані муніципалітетом, влаштовані таким дивним чином, що в них ще піди щось зрозумій… Питання в тому: як вибудувати здорову комунікацію муніципалітету. Ми маємо змінити модальність того діалогу, який муніципалітет веде з громадою. Він його поки не веде, тому що зараз модальність, в якій муніципалітет спілкується з громадою, така: «Дивіться, ми зробили». Всі питання проголошуються як вже вирішені», — додав він. 

На початку заходу представник Департаменту інфраструктури Володимир Матяс заявив, що міська влада перебуває на етапі «реформування структури, системи, діалогів». 

«Влада готова слухати і навіть прислухається… Все робилося [раніше] так якось: щоб було. Зараз я бачу, що є можливість це робити зовсім інакше», — сказав Матяс.

Він також сказав, що у міській владі «з’явилися люди, зацікавлені у розвитку міста». Кого він має на увазі, Матяс не уточнив.

Планується, що у третій панелі заходу від міста виступить директор КП «Харківзеленбуд» Олександр Суховєй. 

Модераторка заходу Наталя Курдюкова повідомила, що Kharkiv Media Hub готовий стати майданчиком для діалогу між владою і громадою.