У Харківському оперному театрі — прем’єра «Енеїди»: фото
Цими вихідними, 5 та 6 липня, Харківський національний академічний театр опери та балету імені Миколи Лисенка ставить прем’єру опери Миколи Лисенка «Енеїда». Це один з найбільших проєктів театру з початку повномасштабного вторгнення. Фоторепортаж.
Дія розгортається на символічному кораблі, що втілює єдність українців і троянців у боротьбі за нове життя, розповідають у театрі.


































Гендиректор ХНАТОБ Ігор Тулузов називає постановку унікальною змістом й формою — від режисури до сценографії.
«Це класична постановка з точки зору її походження, «Енеїда» класика Миколи Лисенка, іменем якого названий наш театр, і за мотивами поеми Котляревського і, напевно, Вергілія теж треба пом’янути, тому що від нього все пішло», — сказав Тулузов.
Режисерка-постановниця Жанна Чепела вважає «Енеїду» складним твором.
«І за жанром, і за тим, як переплітаються дії, змінюються місця дії. Мені здається, що це була дуже цікава робота і для акторів, і дуже складна робота для диригента саме тому, що він всю виставу веде спиною до солістів», — каже Жанна.


Спроби поставити «Енеїду» щоразу стикалися з жорсткою цензурою через гостру сатиру, нагадують у театрі. Харківська прем’єра поставлена за партитурою Бориса Лятошинського, розповів головний диригент Дмитро Морозов.
«Ми ставимо редакцію Бориса Лятошинського, яка дуже відрізняється музично. Вона мені подобається більше, бо тут більше українського мелосу. Наше національне надбання», — зазначив.
Рукописну партитуру з інструментовкою Бориса Лятошинського, датовану 1941 роком, знайшли у бібліотеці театру.