Web Analytics
Стрибнути, щоб побачити картину: що представлять на виставці «Відчуття безпеки» у Харкові | MediaPort

Організатори проєкту «Відчуття безпеки» готують до відкриття виставку у Харкові.

Міст, що поєднує країни і міста

Міжнародний мистецький проєкт складається з виставки, серії заходів «Мости солідарності» та охоплює 70 учасників із 13 країн. 29 серпня у «ЄрміловЦентрі» представлять твори 31 автора і колективів з понад 10 країн. Крім українців, роботи надали художники, які живуть і працюють у Нідерландах, США, Франції, Греції.

Більшість робіт створили спеціально для проєкту, деякі з них подарували «ЄрміловЦентру», розповіла «МедіаПорту» кураторка Тетяна Кочубінська.

«Можливо, це буде якоюсь частиною формування музею сучасного мистецтва у Харкові. Чому ні? Практика взаємосолідарності існує, як приклад — музей сучасного мистецтва у Македонії, який сильно постраждав під час землетрусу. Це був жест солідарності і підтримки, коли художники з усього світу дарували роботи, щоб сформувати колекцію», — говорить Тетяна.

Кураторка Тетяна Кочубінська — з Києва, каже, що має особливі почуття до Харкова. Попри близькість до бойових дій команда проєкту хотіла представити виставку саме тут.

«Коли посилилися обстріли Харкова, для нас було важливо привернути увагу до прифронтового міста з неймовірною художньою складовою. Хотілося кричати про те, що тут відбувається і що місто намагаються перетворювати на «сіру зону» — це один контекст. А з іншого боку нас підтримувала [директорка «ЄрміловЦентру»] Наталія Іванова, яка казала: «Ви не розумієте, як важливо у Харкові створити виставку, яка б підтримувала містян», — коментує Тетяна Кочубінська.

Одна з робіт, яку створили спеціально для виставки — «Все тверде тане у повітрі» Юрія Кручака та Юлії Костеревої. Це інтерактивна інсталяція з роторів, що приймають сигнал з таких саме установок, розміщених у культурних установах партнерів проєкту. Робота над інсталяцією тривала близько чотирьох місяців.

«Мистецький міст, який поєднує країни, різні міста і спільноти. Складається він з трьох основних пристроїв. Це трансмітер, своєрідний передавач. Людина може привести в дію маленький ротор подихом. І цей сигнал, не зважаючи на кордони і відстані, буде переданий до «ЄрміловЦентру» на великий ротор. Завдяки приймачу цей сигнал буде транслюватися на екран і давати певну присутність», — пояснює задум автор.

  • Робота «Все тверде тане у повітрі» Юрія Кручака та Юлії Костеревої

«Безпечне повернення евакуйованих» і стрибки на батутах

Художник родом із Туреччини курдського походження Ахмет Оґют, який живе і працює у Нідерландах, для виставки у Харкові зробив копії картин, які з початком повномасштабного російського вторгнення вивезли з міста з міркувань безпеки. Інсталяцію описує кураторка Марина Конєва:

«Наразі харків’яни не мають доступу до оригіналу. І Ахмет Оґют замислився над тим, що харків’яни залишилися без творів, які були у місті. Він вирішив створити копії. Це особлива традиція, коли художники копіюють твори інших, це ціла культура. Він дав їй нове життя і залишив харків’янам до кінця війни. У нього є проєкт-інсталяція, в якому він говорить, що глядачі, коли дивляться на твори, часто не акцентують на них уваги через те, що їм не треба робити якихось зусиль. Він пропонує таку гру: він повісив роботи вище рівня зросту людини і запропонував стрибати на батутах, щоб зрівнятися з твором і мати можливість її роздивитися».

Щоб побачити колаж Жадана, доведеться стрибати

Відвідувачам доведеться дострибнути до трьох робіт:

  • «Наречена» Алли Горської, «Батьківство» Зої Лерман (обидві з колекції Гриньових), а також колаж Сергія Жадана «Червона фіра», що зберігається у Літературному музеї.

Ці роботи, які і кілька інших, подаровані «ЄрміловЦентру».

Як взаємодіяти з інсталяцією, дивіться на відео MediaPort в Instagram.

Хто ще серед авторів проєкту? Франсіс Аліс, Андреас Ангелідакіс, Олена Афанасьєва і Макс Афанасьєв, Бабі Бадалов, Сергій Братков, Стас Волязловський, Томас Гіршгорн, Юлі Голуб, Катерина Єрмолаєва, Анна Звягінцева, Тарас Каменной, Аліна Клейтман, Дмитро Коломойцев, Даніло Корреале, Юлія Костерева і Юрій Кручак, Владислав Краснощок, Віталій Кохан, Карен Лансел та Гермен Маат, Катя Лесів, Катерина Лисовенко, Лорен Лі Маккарті, Ірина Лоскот, Павло Маков, Борис Михайлов, Рона Мюлебах, Ахмет Оґют, Марк Пожлеп, Каріна Синиця, Надіра Хусейн, *foundationСlass, _mediaklub. 

«Енергія — так! Якість — ні!»

На відкриття виставки приїде Томас Гіршгорн, швейцарський митець, який живе і працює у Парижі та відомий роботами у жанрі інсталяції. 30 серпня він проведе публічну лекцію «Як можна поєднати аналоговий виставковий простір із цифровим світом?», а також воркшопи «Енергія — так! Якість — ні!» 30-31 серпня та 1 вересня.

«Якщо люди захочуть взяти участь, вони мають бути готові присвятити три години , щоб обговорювати свої роботи. Тобто ми запрошуємо людей принести свої твори. Це може бути що завгодно, якась перформативна дія чи картина. І разом учасники обговорюють роботи на присутність енергії. Цей художник у своїй практиці нівелює якість. Він вважає, що якість робить мистецтво дуже елітарним, а головним є енергія. Я думаю, це гасло («Енергія — так! Якість — ні!») стало наскрізним для всієї виставки і всього нашого проєкту. І також це велика солідарність. Коли ми пистали листи міжнародним художникам, ми відчували дуже багато емпатії і солідарності»,— говорить Тетяна Кочубінська.

Виставку «Відчуття безпеки» у «ЄрміловЦентрі» відкриють о 18:00 28 серпня. Вона триватиме до 17 листопада і працюватиме з вівторка по неділю (12:00 — 19:00). Вхід вільний.

Проєкт відбувається за підтримки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Данського інституту культури, Фонду мистецтв Ернста фон Сіменса, Nordic Council of Ministers Office in Lithuania, Goethe-Institut Ukraine & Nürnberger Haus, Посольства королівства Нідерландів в Україні, Grynyov Art Collection, Stedley Art Foundation.