Харкову бракує освітніх просторів для підлітків та профорієнтаційних програм.

Таку думку в інтерв’ю «МедіаПорту» висловила Ірина Міньковська, керівниця Освітнього центру для педагогів, батьків і дітей «Я і моя школа».

«Підземні школи, метрошколи — це було одним з найкращих рішень на той момент, який можна було придумати. Це хоча б якійсь кількості людей дає можливість соціалізуватися і здобути освіту офлайн, що дуже важливо. Але мені б хотілося, щоб ми на цьому не зупинялися. Це один з інструментів. Потрібні нові інструменти, зокрема,для підтримки підлітків. Залишається дуже багато дітей підліткового віку, які взагалі нічим не зайняті», — каже Міньковська.

За її спостереженнями, безкоштовні освітні простори, які є у Харкові, переважно розраховані на дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.

«Підлітків ще треба вмовити прийти, придумувати, викручуватися, щоб їм було цікаво, відірвати від телефонів, мотивувати їх займатися чимось ще. Цим зовсім не всі хочуть займатися. Треба створювати підліткові безпечні простори теж під землею, там, де вони могли б робити домашнє завдання, готуватися. Але там можуть бути, наприклад, якісь настільні ігри, спортивне приладдя, ті ж тренажерки», — каже Міньковська.

На її думку, варто також посилити роботу в напрямку професійної орієнтації. 

«Зараз йде серйозний мотив, що всім треба їхати за кордон. І батьки, і навіть вчителі собі дозволяють такі речі, мовляв: їдь, зайко, там тобі буде життя, тут життя не буде. Насправді люди, які це говорять, дуже часто самі ніколи не були за кордоном. Так, є питання безпеки. Але у нас є інші регіони в Україні, більш безпечні, ніж Харків. Нехай вони поїдуть у Львів. Захочуть — потім повернуться до Харкова. Не захочуть — залишаться у Львові. Але вони залишаться в Україні!» — розмірковує Міньковська.

Читайте також: Онлайн-освіта на прифронтових територіях: виклики та рішення