Проблеми харківського авіазаводу: що пообіцяв прем’єр Шмигаль
Розв’язанням проблем Харківського державного виробничого авіаційного підприємства має зайнятися робоча група на чолі з віцепрем’єром з питань стратегічних галузей промисловості.
Про це 13 серпня під час робочої поїздки до Харкова сказав прем’єр-міністр України Денис Шмигаль. Він оглянув підприємство, яке за відсутності замовлень не будує літаки та заборгувало перед працівниками близько 230 млн грн.
«Практичні кроки — це, безумовно, в першу чергу забезпечення державного замовлення для тих літаків, які вже виготовлені, це забезпечення та сприяння розвитку експорту. Сьогодні підприємство має лише сервісні функції, здійснює сервісне обслуговування раніше випущених літаків. Але ми домовилися, що буде створена невідкладно робоча група», — сказав Шмигаль.
Очолить групу віцепрем’єр з питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський.
«В найближчі два-три тижні напрацює підходи. По-перше, з Міністерством фінансів по затвердженню плану санації і розвитку цього підприємства, що дасть змогу відкрити замовлення, отримувати кошти і витрачати їх на розвиток, закупівлю комплектації і будівництво нових літаків. Далі наступний етап — розвиток програми сприяння експорту», — зазначив глава уряду.
За його словами, підприємство здатне наповнювати місцевий бюджет, одне робоче місце на авіазаводі утворює ще 50 в суміжних галузях.
«Такі підприємства, як авіазавод, мають бути символом відродження промисловості, власної української промисловості», — сказав прем’єр.
В уряді розраховують, що відродити промисловість вдасться в результаті реформи.
«Ми передбачаємо, що трансформація державного концерну «Укроборонпром» буде полягати в тому, що ми реально отримаємо дві управляючі холдингові державні компанії, одна з яких буде зосереджена на функціях оборонних галузей, а авіацію разом з космосом ми хочемо перевести до державної холдингової компанії «Аерокосмічні системи України», — сказав віцепрем’єр Олег Уруський.
«Підприємства космічного агентства також підлягатимуть реформуванню. Там також буде здійснена корпоратизація цих підприємств. І ми вважаємо, що така синергія двох високотехнологічних галузей промисловості України, якими є авіапромисловість і ракетно-космічна галузь, дозволить нам суттєво покращити ті показники, які ми маємо на сьогодні», — додав він.
За словами Шмигаля, передача харківського авіазаводу в концесію не розглядається, а питання списання боргів підприємства стане предметом обговорення робочої групи, такі законопроєкти є.
Виплата старих боргів не буде швидкою, повідомив прем’єр.
«Сказати, що завтра відбудеться виплата боргу по заробітній платі, це буде неправдою. Над цим треба попрацювати», — сказав Шмигаль.
«Пряме відшкодування з державного бюджету на виплату заробітної плати заборонене Бюджетним кодексом. Тому потрібен механізм, який через замовлення дасть змогу оживити роботу підприємства. І крок №1 — забезпечити регулярну стабільну виплату заробітної плати поточної», — зазначив він.
Торік авіазавод показували президенту України Володимиру Зеленському. Повідомлялося, що загальна заборгованість підприємства (за кредитами, виплатами постачальникам, зарплатам) складає 3,5 млрд грн. «500 людей виводимо, 1,5 тисячі не виводимо. Просто немає роботи», — пояснював директор заводу Сергій Задорожний.