Падіння літака в Ірані: Україні надали доступ до «чорних ящиків»
Українські фахівці, залучені до розслідування падіння літака авіакомпанії «МАУ» у Тегерані, мають доступ до місця пригоди і бортових самописців. Інформація про зачищення ділянки бульдозерами не підтверджується.
Про це сьогодні на брифінгу сказав Міністр закордонних справ Вадим Пристайко.
Комісія працює на місці падіння літака. Для збору уламків і реконструкції «Боїнгу» виділений ангар.
«Встановлене світло, розкладений літак. Вони зараз технічними засобами намагаються реконструювати літак, щоб зрозуміти, що з ним сталося. Ми отримуємо повну співпрацю від іранської сторони. Ми отримали доступ як до деталей літака, до місця падіння. Поліція забезпечує безпеку цього місця, хоча там з самого початку мали доступ місцеві, що заважало розслідуванню», — сказав він.
«Зараз наша команда отримала доступ і до чорних ящиків, ми плануємо найближчим часом почати реконструкцію переговорів. Так само ми отримали доступ до записів диспетчерів з центру управління польотами в аеропорту Тегерана і нашими пілотами. Вся ця інформація наразі аналізується і висновки, як тільки вони будуть зроблені, будуть представлені спільноті. На сьогоднішній день у нас немає достатніх підстав говорити, що на залишках літака є якісь речовини, які вказують на терористичний акт або, скажімо, не натуральну подію, катастрофу літака», — додав Пристайко.
Він також зазначив, що є точна відмітка часу, коли пілоти під час польоту востаннє зв’язувалися з диспетчерами: «До моменту останнього завершення переговорів ситуація на борту була штатною, про що пілот повідомив вишку».
«Що стосується розгортання літака, дійсно, літак змінив курс. В чому була причина — за теперішньою існуючою інформацією, це вже сталося після моменту, в якому літак почав терпіти аварію», — сказав Пристайко.
За словами міністра, фахівці оглядають зовнішні пошкодження і вигляд кабіни екіпажу зсередини. Він уточнив, що не всі частини літака ще вдалося зібрати.
«Обидва двигуни є, є певні, дуже важливі частини для нас, які до цього часу не знайдені і не зібрані. Над цим працює у першу чергу іранська сторона. Характер пошкоджень зараз аналізується. Є частини літака, які обпалені, і наші спеціалісти зараз визначають, є ті частини, які вимагають дуже детального вивчення. Наприклад, що стосується залишків хімікатів, які можуть або не можуть бути віднесені до вибухових сумішей», — зазначив Пристайко.
Він також повідомив, що оперативно зібрані зразки ДНК родичів загиблих.
«Залишки літака розкидало на доволі велику територію, включаючи певний населений пункт… Ми зараз змогли за допомогою іранської влади «зачистити», забрати всіх зайвих, сторонніх. Те, що там були фотокартки з бульдозерами, наша команда, яка знаходиться на місці, не підтверджує ці фотокартки, але вони знаходяться прямо на самому місці. Підтвердження напряму нашої команди [не було], ми перезапитували, але це дуже велика територія. Наша команда працює там, де є найбільша кількість залишків», — відповів Пристайко.
Підстав говорити, що іранська влада перешкоджає українським фахівціям або не взаємодіє з ними, немає, зазначив глава МЗС.
Жодна з версій не відкидається — в тому числі збиття «Боїнгу» іранською ракетою. Всі відеозаписи і знімки, які є у відкритому доступі, вивчаються як українськими, так і іноземними фахівцями.
«Я не люблю відповідати на запитання, які починаються, що буде, якщо буде, але, безумовно, якщо ми доведемо, що цей літак був збитий, безумовно, ми будемо вимагати не тільки завершення розслідування, притягнення до відповідальності всіх винних, але і компенсації. Але про це на сьогоднішній момент, я хочу уточнити, ще рано говорити», — наголосив Пристайко.
У авіакатастрофі в Тегерані 8 січня загинуло 176 людей, в тому числі 11 громадян України.
Читайте також: Не виключається, але не підтверджено — Зеленський про можливе збиття літака