Південна залізниця змінить назву: голосування стартує 1 березня
«Укрзалізниця» анонсувала програму «Залізна українізація»: хоче позбавитися назв, позначок і зображень, пов’язаних з РФ або Російською імперією. Планують перейменувати й Південну залізницю, голосування за нову назву стартує 1 березня.
Про зміни розповів 21 лютого голова правління «Укрзалізниці» Олександр Камишін.
«Настав час нарешті позбутися радянського та імперського минулого, яке понад 100 років просочувало українську залізницю, викинути на смітник історії все, що зв’язує нас та заважає розвиватися. Настав час повністю українізувати залізницю», — заявив він.
Програма розрахована на три роки — з 2023-го по 2025-й. За цей час планують українізувати назви регіональних філій, позначки кілометражу, радянські барельєфи, назви станцій тощо.
Серед іншого, старих назв позбудуться дві регіональні філії — Південна залізниця та Південно-Західна.
«Чому залізниця із центром у столиці має назву Південно-Західна, а залізниця, що має центр у Харкові, на півночі України — Південна? Це засилля імперської, російської давнини, яке не має нічого спільного з українським сьогоденням. Саме тому в рамках нашої програми «Залізна українізація» ми змінимо це раз і назавжди», — пояснив Камишін.
Нову назву для Південної залізниці обиратимуть з 1 березня. За варіанти можна буде проголосувати у застосунку «Дія».
«У мене є своє розуміння, як вони мають називатися. У залізничників теж є своє розуміння. Але це перейменування має національне значення, тому ми оголосимо голосування в «Дії», — зазначив голова правління.
Перейменування регіональних філій планують завершити вже цьогоріч.
«Укрзалізниця» також вирішила обраховувати нульовий кілометр від головного столичного вокзалу — станції «Київ-Пасажирський».
«Починаємо з нуля. Раніше ми бачили кілометражні позначки на головному вокзалі країни, на яких було зазначено 856/857 км. Чому? Тому що близько сотні років ми мали розрахунок нульового кілометру від Росії. Кладемо цьому край. Відтепер нульовий кілометр українських залізниць тут, у Києві, на Центральному вокзалі», — наголосив Олександр Камишін.
На першій платформі вокзалу вже встановили символічну нульову позначку.
Упродовж найближчих трьох років усі кілометрові знаки на залізниці також хочуть замінити на сучасні світловідбивні. В «УЗ» зазначають, що це не лише символічно, а й пов’язане з безпекою та ефективністю руху, бо частина знаків не мінялася від середини минулого сторіччя.
«Укрзалізниця» запустила нові поїзди між Харковом і Донбасом, а також призначила новий поїзд до Львова.