Web Analytics

На Весніна знімають трамвайні рейки: як це пояснили у Харківській міськраді

На вулиці Весніна у Харкові розпочали знімати трамвайні колії. У міськраді кажуть, що розпочали раніше заплановану реконструкцію. Противники цього рішення вважають його передчасним.

На демонтаж рейок 4 травня звернули увагу користувачі соціальних мереж. У Telegram-каналі «За трамвай на Весніна» розмістили фото з будівельної технікою.

«На Весніна зараз демонтують колії. Кажуть, що, може, нічого не буде», — йдеться у дописі.

Проведення робіт прокоментував речник Харківської міськради Юрій Сидоренко.

«Трамваїв у Харкові більше немає. Знищено підстанції, які забезпечували їхню роботу. Зруйновано депо. Це перше. Друге. Реконструкція узвозу Весніна з розширенням проїжджої частини була запланована давно, і початок робіт стояв у планах на березень цього року. Але тут прийшов брудний російський солдат, і терміни трохи зрушили», — написав він у Facebook.

Проте, додав Сидоренко, війна — «не привід відмовлятися від планів покращення транспортної інфраструктури Харкова».

«І, як би дивно це не звучало, зараз, коли машин у місті майже немає, реконструкція, що почалася, завдасть мінімум незручності тим городянам, хто залишився в Харкові», — зауважив він.

За словами речника міськради, після війни півтора-два місяці піде лише на підготовку до запуску метро. Ймовірні складнощі із Салтівською гілкою — вона може запрацювати «набагато пізніше за решту».

Юрій Сидоренко зазначив, що мерія наразі працює над оптимізацією маршрутів громадського транспорту. Насамперед йдеться про можливість доїхати із Салтівки до центру міста, селища Жуковського, Олексіївки.

«Велику роль у цьому найближчому місяці гратиме і організація руху з узвозу Весніна, який з'єднує центр міста із Салтівкою. Одна з основних ідей цієї оптимізації — пріоритет громадського транспорту, його екологічність та зручність для харків'ян та нова географія маршрутів. Десь на зміну трамваю прийде тролейбус, десь муніципальні автобуси», — додав Сидоренко.

Що далі буде з трамвайним рухом у Харкові, в мерії поки не конкретизують. Однак 3 травня повідомляли, що комунальники «Харківзеленбуду» та «Благоустрію» прибирають порослу траву на рейках, щоб заздалегідь підготуватися до запуску трамваїв.  

Фото: city.kharkov.ua

Плани щодо розширення вулиці Весніна та зміни схеми руху трамваїв у міськраді озвучували на початку 2021 року. Частина харків’ян висловилася проти. На сайті Харківської міськради у квітні 2021-го зареєстрували петицію під назвою «Не допустити знищення трамвайної колії на Весніна». Звернення зібрало 2081 підпис із необхідних для розгляду 5000.

«Не можна припустити, щоб на вулиці Весніна та Журавлівському узвозі розширили дорогу за рахунок знесення однієї трамвайної колії. 26-й трамвай має велику популярність. Він майже повністю проходить по виділеній лінії, що робить його досить швидким навіть за поточного поганого стану шляхів і складів. Деякі відрізки з його допомогою можна подолати без пересадок швидше ніж на метро! І коштує це дешевше», — йшлося у петиції.

Її авторка Оксана Храмова вказувала, що на вулиці слід зберегти дві трамвайні колії.

«Якщо на Весніна приберуть зараз одну колію, це знищить перспективу розвитку сучасного трамвая в цьому районі, адже інтервал дуже збільшиться. Світова практика показує, що ігнорування якісного громадського транспорту та розвиток лише автомобільної інфраструктури призводить до поганих наслідків і лише збільшує затори», — наголошувалося в петиції.

Скріншот: petition.city.kharkov.ua

Нині противники рішення мерії продовжують його критикувати. У коментарях до допису Юрія Сидоренка — називають передчасним та таким, що не враховує можливі зміни у Харкові після війни: стосовно кількості населення, транспорту тощо.


У Харківській міськраді пояснювали, що реконструкція вулиці Весніна — частина комплексного проєкту, що включає будівництво віадуку в районі станції метро «Київська». 

«Планується розширення вулиці Весніна — вниз від вул. Сумської. Також ми зробимо реверсивний рух трамваїв, як це зроблено на вул. Мойсеївській, і таким чином прибираємо це «пляшкове горло», — розповідав заступник міського голови Євгеній Водовозов.

Далі також хотіли зменшити реверс, облаштувавши ще одну трамвайну смугу. Очікувалося, що реконструкція дозволить розвантажити дороги, що з’єднують Салтівку і центр міста.