«Мої лялькові історії»: театр ляльок у Харкові проводить арттерапію для дітей
Харківський театр ляльок ім. Афанасьєва розпочав проєкт з лялькової та музичної терапії.
«Мої лялькові історії» — це курс занять із лялькотерапії та музичної терапії, розповіла «МедіаПорту» менеджерка театру Ольга Дорофєєва.
Проєкт триватиме два місяці, заняття проводитимуть вихідними. За словами менеджерки, участь у проєкті беруть діти від 6 до 15 років.
Заняття з лялькотерапії та музичної терапії для дітей проводять акторки театру ляльок. Простір організували в укритті. Під час лялькотерапії діти створюють ляльок та простір навколо та «оживляють» персонажів, розповідає акторка театру Олександра Медведєва.
«Це діти ВПО-переселенці з окупованих територій, з гарячих точок. На мою думку, це дуже важливий проєкт. Тому що, в першу чергу діти зараз не соціалізовані. Їм дуже важливо бути у просторі безпечному, з іншими дітьми спілкуватися, знайомитися, проявляти себе. Це лялькова терапія, і музична — це те, що допомагає дитині розкрити себе, розказати про те, що вона не може розказати, а про це може зробити її персонаж: її лялька або музика, яку ми створюємо у цей момент», — говорить Олександра Медведєва.
На друге заняття прийшла шестирічна Мілана Селіванова з Харкова.
«Робити поробки тут класно! На минулому занятті робила планету та її мешканця. У мене був мешканець-кіт на ім’я Марк, такий, як мій кіт. Планета називається Українська, тому що треба зараз підтримати Україну», — розповідає дівчинка.
Курс занять розробили спільно з колегами, які зараз перебувають у Києві та в Ірландії у місті Бреї. Консультувались у лялькотерапевта з Німеччини та психологами, говорить менеджерка театру Ольга Дорофєєва:
«Лялькотерапія — це один з напрямів арттерапії, який досить розповсюджений у всьому світі. В Україні це відносно нова практика. І досвід світу показує, що це найкорисніший інструмент в тих зонах, на тих територіях, де є військова небезпека, ситуація війни, конфлікти, які відчувають діти. Зазвичай на заняттях діти мають самі виготовити ляльку. Це лялька, яка виготовляється найчастіше примітивно з різних предметів. І вона може бути «оживлена» дитиною і через неї дитина може розповісти історію, яка її хвилює і таким чином подолати внутрішню напругу».
У театрі сформували дві групи по 10 дітей — стільки можуть вмістити у підвальному просторі. Театр розглядає можливість продовження проєкту — отримують відгуки від батьків, діти яких хотіли б долучитися.
Проєкт розробили за фінансової підтримки програмою «Culture Helps», яка впроваджується організацією «Інша Освіта» спільно з zusa за підтримки Європейського Союзу.