«Хай доведуть»: Терехов відповів на розслідування «Економічної правди» щодо ринку пального у Харкові
Викладену у статті «Економічної правди» інформацію про ймовірно наближену до близьких Ігоря Терехова фірму — «фаворита у сфері постачання пального» комунальним підприємствам Харкова, перевіряють «компетентні органи».
Про це «МедіаПорту» 17 липня сказав міський голова Ігор Терехов.
«Я хочу, щоб була обґрунтована відповідь. Я знаю, що проводяться перевірки усі. Жодного монополіста у Харкові немає. Немає жодного завищення цін», — сказав Терехов.
public://2024-07/terekhov_4.mp3
— Вказано, що це близька до вашої родини фірма.
«Родини фірма? Ну хай обґрунтують. Знаєте, ви теж можете сказати що завгодно. Але я дуже хочу, щоб за кожним словом була відповідальність. Давайте таким чином: якщо буде доведено хоч щось з цієї статті, я скажу. Але, знаєте, можна і вас звинуватити у цьому», — відповів міський голова.
— У мене немає пального.
— І у мене немає! А чого нема? Може, у вас є пальне? І у мене немає… Як бути з цим? А сказати сказали!
— Підрахували можливі збитки [місту] — 20 млн грн.
— Що ви хочете? Скандалу?
Ігор Терехов не уточнив, які саме органи перевіряють викладену у статті інформацію.
«Компетентні органи перевіряють, хай перевірять, хай доведуть, що щось є. Але я вам відповідально заявляю: я після цієї статті вивчав усі документи з усіх фірм, які сьогодні постачають пальне, там дуже багато фірм. Немає жодного монополіста в жодному комунальному підприємстві. Крім цього, що стосується цінової політики, то є офіційні сайти, довідки, тому нехай подивляться усі компетентні органи», — додав Ігор Терехов.
На питання, чому міський голова проігнорував прохання «Економічної правди» про коментар, Терехов відповів, що був у відрядженні за кордоном.
Що передувало
У червні 2024 року «Економічна правда» проаналізувала ринок пального у Харкові та виявила, що компанія «Золотий стандарт К» Костянтина Батвінова, кума ексдепутатки Харківської облради Ганни Кузнєцової (у 2021 році Ігор Терехов підтвердив з нею особисті стосунки), почала отримувати багатомільйонні підряди.
«Після вимушеної піврічної тендерної паузи, яка наступила з початку великої війни, у кінці 2022 року на компанію полився дощ із грошей. Він не вщухає досі. З того часу до кінця травня 2024 року «Золотий стандарт К» підписав контракти з харківськими комунальниками на суму близько 1 млрд грн», — йдеться у матеріалі.
Автор припускає, що компанії допоміг адмінресурс, яким володіє Терехов, оскільки комунальні підприємства почали віддавати контракти «Золотому стандарту К» — спочатку без тендерів, згодом, коли Харків виключили з переліку громад, де ведуться активні бойові дії, за тендерами, умови яких були прописані так, що відлякували від участі інших можливих учасників.
Крім того, у статті наводяться факти ймовірних завищень: зокрема, на одному з тендерів без конкуренції КП «Шляхрембуд» отримав дизпальне від «Золотого стандарту К» за ціною 53,9 грн за літр з ПДВ. Моніторинг сайту «Мінфін» показав, що роздрібна ціна тоді становила 50,74 грн за літр, а Краснокутська сільрада того ж місяця придбала дизель по 43,94 грн з ПДВ за літр.