Харківський «ЄрміловЦентр» запрошує на виставку, присвячену відчуттю безпеки
Виставка «Відчуття безпеки» відкриється 29 серпня і працюватиме до 17 листопада.
Міжнародний мистецький проєкт «Відчуття безпеки» — це однойменна виставка в Харкові та серія заходів Bridges of Solidarity («Мости солідарності») у 12 країнах-партнерах. Загалом до проєкту залучили понад 70 учасників із 13 країн. У «ЄрміловЦентрі» покажуть роботи більш як 30 митців і колективів з-понад 10 країн.
«Виставка пропонує глядачеві самому визначити можливі навігаційні маршрути через відкриту систему так званих силових полів. Куратори запозичили цей термін з фізики, де він означає безконтактну силу, яка змінює простір і час, та переосмислили як «концептуальні та семантичні лінії напруги, солідарності та взаємозв’язку, що дають комплексний погляд на відчуття безпеки в політичному, екзистенційному, тілесному, соціальному, економічному та інших контекстах», — йдеться в анонсі.
«Відчуття безпеки» представляє роботи різних жанрів і стилів.
Інсталяція Юрія Кручака та Юлії Костеревої «Все тверде тане в повітрі»: робота складається з маленьких роторів, розміщених у культурних установах у різних країнах та з’єднаних із центральним великим ротором у «ЄрміловЦентрі». Колеги запустять маленький ротор у партнерській організації в іншому місті, і великий ротор у Харкові почне обертатися. «Повітря тут передає метафору незримих зв’язків між різними спільнотами та контекстами, вони невидимі, проте вкрай важливі для створення й підтримання безпеки як колективної інфраструктури», — пояснюють автори.
Павло Маков переосмислив свої роботи 1990-х років і трансформував їх у нову інсталяцію «Ліжко, килим, брошка»у. Приліжковий килимок, діамантова мішень та знайдені предмети, що створювали відчуття захисту і прихистку на початку вторгнення в лютому 2022 року, допомогли митцю створити «сліди травматичної реальності, в якій ми живемо».
Ірина Лоскот представить роботу «Камуфляж»: шматок камуфляжної тканини, що ніби вросла в кору дерева, звертається до теми посттравматичного єднання людини та природи під час війни.
Аліна Клейтман створила інсталяцію «По-домашнєму» — з медичного пластику і мішків для тіл, які під час нагрівання обволікають металевий каркас скульптури. «Матеріал, покликаний надавати захист під час поранення, травми, смерті, що водночас слугує тимчасовою, а для когось вічною домовиною, тут перевтілюється на художнє висловлювання», — описують роботу організатори.
Митець курдського походження з Нідердандів Ахмет Оґют представить роботу «Безпечне повернення евакуйованих» — точні копії трьох картин українських митців і громадських діячів Алли Горської, Зої Лерман і Сергія Жадана. «У цьому простому вчинку переплітається скорбота про те, що колекції можна евакуювати, а людей — ні, і стурбованість тим, що нині ці роботи недоступні харківцям для публічного огляду», — зазначають у «ЄрміловЦентрі».
Італійський майстер Даніло Корреале, який живе та працює у США, представить аудіовізуальну інсталяцію «Мрія: про звільнення від праці». За його задумом, вона «створює умови для занурення в глибокий релакс, допомагаючи відчути себе в безпеці та відновити емоційну рівновагу».
Азербайджанський митець Бабі Бадалов, який працює в Парижі, з Парижу створив для виставки серію з дев’яти футболок «Всі війни створені чоловіками» (All Wars Made by Men). Усі — з авторськими написами, що відображають його антивоєнну позицію.
Українська мисткиня Катерина Єрмолаєва підготувала інсталяцію «Я просто хочу тиші» — зі звука, відео, особистих речей, графічних творів та інтерактивного альбому. У них авторка переплітає дитячі спогади, забобони та ритуали із сьогоднішнім відчуттям безпеки.
Андреас Ангелідакіс з Греції представить інсталяцію «Центр критичного осмислення античності» — руїни стародавніх колон. Автор пропонує поміркувати про архітектуру як місце соціальної взаємодії.
Виставка триватиме в «ЄрміловЦентрі» (пл Свободи, 4) з 29 серпня до 17 листопада. Поки вона працюватиме, організатори збиратимуть кошти на покращення доступу до закладу — підйомники, пандуси, переобладнання санвузлів.
Проєкт втілили за підтримки Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Данського інституту культури, Фонду мистецтв Ернста фон Сіменса, Nordic Council of Ministers Office in Lithuania, Goethe-Institut Ukraine & Nürnberger Haus, Посольства королівства Нідерландів в Україні, Grynyov Art Collection, Stedley Art Foundation.
За словами організаторів, одна з ключових задач виставки — створити механізм підтримки між Харковом та світовою спільнотою.
Чільне фото: «ЄрміловЦентр»