Web Analytics
Харківський авіазавод очолив старий директор | MediaPort

Новим директором Харківського державного авіаційного виробничого підприємства став Олександр Кривоконь, який вже очолював завод у 2017 році.

Кривоконя призначили 18 квітня, а наступного дня він зустрівся з працівниками заводу, повідомили у пресслужбі державного концерну «Укроборонпром».

Як розповів заступник генерального директора «Укроборонпрому» Ігор Фоменко, підставою для призначення стала «успішна робота Олександра Кривоконя на посаді директора ХДАВП у минулому».

«Тоді за пів року своєї діяльності на підприємстві він успішно реалізував план антикризових заходів, які дали поштовх до реанімації колись провідного авіапідприємства та забезпечили його першими за довгі роки замовленнями»,  — розповів Фоменко.

Своїм першочерговим завданням Олександр Кривоконь назвав виплату боргів із зарплатні. За його розрахунками, частину коштів повернуть ще до травневих свят.

«Зараз ми разом з «Укроборонпромом» напрацьовуємо механізм отримання кредиту, матеріальної допомоги для того, щоб ми могли частково погасити заробітну плату до травневих свят. Ми плануємо місяці за два», — розповів новий керівник заводу.

Востаннє зарплатню працівники ХДАВП отримували у квітні 2020 року, замовлень у заводу немає, каже Кривоконь.

«Треба буде працювати над стабілізацією заводу, над завантаженням разових замовлень. Над розробкою, завантаженням технічного центру, над програмою антикризових дій», — додав він.

Олександр Кривоконь. Фото: ukroboronprom.com.ua
Олександр Кривоконь. Фото: ukroboronprom.com.ua

За даними Ігоря Фоменка, загальна заборгованість із зарплатні на авіазаводі становить 253 млн грн.

Щоб стабілізувати ситуацію на заводі, в «Укроборонпромі» підготували проєкт плану антикризових дій. Упродовж двох тижнів його хочуть доопрацювати спільно з новим директором і профспілкою, а потім — ще має затвердити рада директорів концерну.

У проєкті прописані три основні напрямки роботи: із внутрішнім замовником, із зовнішнім замовником, а також продаж або передача в оренду надлишкових активів, не задіяних у виробництві.

«На сьогодні ХДАВП не має продукту, який можна продавати. Аби він з’явився, підприємству потрібно переробити конструкторсько-технологічну документацію на ті літаки, які воно здатне випускати — Ан-140 і Ан-74. Так, ХДАВП зможе отримати внутрішнє замовлення на, приміром, Ан-74, які потрібні Нацгвардії чи Міністерству оборони. Однак спершу — на виконання рішення РНБО — підприємство має пройти програму імпортозаміщення та позбутися усіх російських комплектуючих», — розповів Ігор Фоменко.

«Укроборонпром» наразі вивчає, чи можна одержати від українських компаній інвестиції в оновлення документації на Ан-74, а також отримати замовлення на ці літаки під державні гарантії.

Концерн також розробив законопроєкт щодо фінансового оздоровлення ХДАВП і просить Міністерство фінансів списати понад 2 млрд грн, які підприємство заборгувало державному бюджету.


Олександр Кривоконь раніше посідав керівні посади на низці вітчизняних підприємств, серед яких «Південний машинобудівний завод ім. О.М. Макарова», «Завод ім. Малишева», ДП «Антонов». Харківським авіазаводом він керував з березня до серпня 2017 року.

ХДАВП наразі входить до складу «Укроборонпрому», перебуває у стані банкрутства. На сьогодні кредиторська заборгованість заводу становить близько 3,7 млрд грн. В «Укроборонпромі» зазначають, що основна її частина — понад 2 млрд грн — це заборгованість перед державним бюджетом, пов’язана з випуском підприємством у 2009 році облігацій на суму 1,6 млрд грн під державні гарантії.

Харківський авіазавод не є учасником державного оборонного замовлення, однак є співвиконавцем робіт з модернізації вертольотів типу «Мі». Завод також є одним із двох серійних літакобудівних підприємств, яке до 1991 року разом з ДП «Київський авіаційний завод «Авіант» (нині це ДП «Антонов») щороку виробляли від 150 до 200 літаків Ан-24, Ан-26, Ан-32, Ан-74, Ту-13 та їхні модифікації.

На Харківському авіазаводі працюють понад 1800 людей.

Фото на головній: ХДАВП/Facebook