Експериментальне фарбування в метро: у міськраді прокоментували вибір кольору і ціну питання
У Харківській міськраді вирішили привести муніципальний транспорт до єдиного кольорового стандарту, розпочали з поїзда в метро. Частина містян результат експерименту розкритикувала.
На критику відповів заступник директора департаменту будівництва та шляхового господарства Харківської міськради Володимир Матяс в ефірі радіо «Накипіло».
Він зазначив, що кольоровий стандарт «має бути в будь-якого великого міста».
«Орієнтир на всі європейські столиці, в них є в певних містах певний колір транспорту — такий дизайн-код транспортної системи. І от ми вирішили, що треба щось змінити, хоча б намагатися змінити в позитивному ключі. Щоб привести все до єдиного стандарту, треба поекспериментувати. І ми провели експеримент — пофарбували метропоїзд», — розповів Матяс.
Поїзд пофарбували в сірий, червоний та білий кольори. Обговорюючи новацію в соцмережах, частина користувачів звертала увагу, що схожим чином виглядають і потяги російської залізниці. Володимир Матяс відповів на це так: «Там спеціально віконна лінія виконана іншим кольором, таким, якого нема в РЖД. Ба більше, там є білі смуги, в РЖД теж їх ви не побачите».
«Якби ці люди, які писали негативні коментарі, побачили цей метропоїзд наживо, не читавши цього анонсу, їм би це сподобалось. На станціях, я просто бачив особисто, він виглядає зовсім по-іншому, ніж на світлинах», — зауважив посадовець.
Він запевнив, що реакцію харків’ян врахують.
«Після того, як проведемо аналітику, зможемо зробити висновок — підходить нам це чи це не подобається більшості харків’ян. Таке ж теж може бути», — сказав Матяс.
Утім, як само збиратимуть аналітику, наприклад, чи буде онлайн-голосування — відповісти не зміг.
Ініціювали зміни представники департаменту та метрополітену.
«Все одно цей метропоїзд треба було фарбувати — це такий невід’ємний момент. І був вибір: або фарбувати в синьо-зелений — ніхто б його просто не помітив, і ми б дедалі думали, як що змінювати десь», — розмірковує заступник директора департаменту.
Витрати, стверджує він — такі самі, як і на звичайне пофарбування.
«Це ж така ж сама сума, яку коштують синьо-зелені кольори, жодної різниці немає. Там стільки ж фарби — що на синьо-зелений колір, що на сіро-червоний. Скільки точно по коштах, я зараз не можу сказати, тому що це буде пальцем в небо. Ті самі гроші. Ніхто не виділяв окремо грошей на цей, як писали, «ребрендинг». Ніхто не виділяв окремо грошей на розробку ескізів чи моделювання», — заявив Матяс.
Відповідаючи на питання, чи на часі так експериментувати під час війни, він сказав: «Та це ж експеримент з кольорами, а не з фарбуванням. Тобто все одно метропоїзди треба перефарбувати під час певних процедур з ремонту, кузовних робіт тощо… Це частина ремонту».
Масово всі вагони в метро зараз перефарбовувати не будуть, наголосив посадовець. «Експериментальний» потяг вийде на лінію після обкатки.
Інший транспорт
Чітких рішень щодо кольорів іншого муніципального транспорту поки немає. Раніше в міськраді казали, що віддають перевагу червоному — з міркувань безпеки на дорогах.
«Переважна більшість наземного рухомого складу, за виключенням тролейбусів — є там червоний колір», — нагадав Володимир Матяс.
Утім, і про тролейбуси ще не йдеться.
«Люди могли подумати, що ми зараз масово будемо все перефарбовувати, вже розроблена якась схема. Ні, ще остаточні схеми точно не розроблені. Щодо тролейбусів ще буде багато питань, бо тролейбусів багато, вони всі іншого кольору», — резюмував посадовець.